Pływanie jako kuracja – nauka pływania w grupach może pomóc każdemu

W czasie pływania intensywnie pracują wszelkie partie ciała ludzkiego. Ruch w wodzie to również świetny masaż dla zmęczonej skóry, wyrównuje stres i zezwala się zrelaksować. Mało kto wie, iż podczas pływania spalamy znaczącą ilość kalorii, w następstwie tego sport ten polecany jest osobom chcącym zrzucić parę zbędnych kilogramów. Ten rodzaj sportu ma okazję uprawiać nieomalże każdy. Ma on ważne znaczenie w zapobieganiu wielu przypadłościom powiązanym z układem oddechowym oraz układem krwionośnym. Zapobiega też defektom postawy u dzieci i nieco koryguje je u osób dorosłych. W czasie pływania nie przeciążamy stawów i kręgosłupa, co ma ogromne znaczenie dla osób zmagających się z bólem kręgosłupa oraz kości.

Trzeba niemniej jednak wtedy bez żadnych zahamowań skonsultować się z lekarzem i spytać, czy w danym przypadku pływanie jest wskazane i które ćwiczenia można wykonywać w wodzie – zobacz różnorodne oferty zajęć na doskonalenie pływania warszawa ochota. W czasie wodnych kąpieli należy bezwzględnie przestrzegać fundamentalnych zasad bezpieczeństwa, na przykład nie pływać samotnie, kiedy tak właściwie woda jest za głęboka a wiemy, że nie jesteśmy zawodowymi pływakami.

Aerobik wodny to nie jedynie korzystna zabawa, lecz i doskonały sposób na zachowanie naszego ciała w odpowiedniej formie. Treningi w basenie najczęściej przeprowadzane są przy dźwiękach muzyki. Sesje ćwiczeniowe prowadzone są przez specjalnego instruktora i odbywają się w kilkuosobowych grupach.

Aerobik wodny jest skuteczniejszy niż sztampowy aerobik, bo wykorzystuje dodatkowo naturalny opór wody, co powoduje zwiększone spalanie kalorii. Siła wyporu wody i ciśnienie hydrostatyczne odciążają nasze stawy oraz kręgosłup, to właśnie dzięki czemu możemy dłużej wykonywać ćwiczenia bowiem po prostu mniej się przy tym męczymy. Istnieje parę typów zajęć w wodzie. Co poniektóre z nich odbywają się w wodzie płytkiej (sięgającej do pasa), wodzie średniej (dosięgającej do klatki piersiowej) i wodzie głębokiej (trenujące osoby nie mają kontaktu z dnem basenu). W przypadku tego ostatniego typu konieczne jest wykorzystanie akcesoriów ułatwiających przemieszczanie się w wodzie i utrzymanie się na przestrzeni.